סדר ברית המילה

סדר ברית המילה

בס"ד
מוהל אנושי
כמוהל אוהב רחמן אחראי ומסור לתינוק
אשמח לספר קצת על עצמי כמוהל וחיבורי למקצוע המילה במינימום צער וכאב לתינוק ולהורים.
הברית נעשית במינימום כאב ובכי ובזריזות מדהימה ללא צורך בזריקת הרדמה לפני הברית.
כאב אוהב ומסור וכמוהל שאוהב את התינוק שלכם כבנו וחשוב לי שתינוקכם לא יצטער וגם שאתם כהורים לא תעברו טראומה, אספר על שלבי טקס הברית מתחילתו – שזו ההזמנה הטלפונית הראשונית והמרגשת לי כאב ומוהל ולכם כהורים או כסבים או סבתות (כן הרבה סבים וסבתות מתקשרים אליי להזמין ברית לנכדם ), ועד ליום שלאחר הברית.
יש לציין שאני מעביר הנחיות להורים לפי שלבים, כדי שלא יהיה להם מידע שלא נצרך לאותו שלב. מטבע הדברים, ההורים מאוד נרגשים ועדיף לא להעמיס עליהם מידע שאינו רלוונטי לאותו שלב.
לאחר ההקדמה, אסביר שלב אחר שלב את ההליך מהזמנת המוהל ועד להחלמתו המהירה של תינוקכם

בשלב הראשון אני מקבל את הטלפון הנרגש וכך זה נפתח כבוד המוהל נולד לנו בן
אני מברך את ההורים שיהיה לכם במזל טוב, באיזה יום הייתה הלידה לצורך ידיעה באיזה יום יש לערוך את הברית, וממשיך לשאול האם הוא נולד בלילה או ביום או סמוך לשקיעה או לזריחה, ואם התינוק נולד בניתוח קיסרי ובשבת, האם הלידה הייתה רגילה או נצרך התערבות רפואית ואם כן אם היא הייתה משמעותית או רק מניעתית כדי שנוכל לקבוע את יום הברית על פי החשבון ההלכתי הנכון.
אחרי שלב הבירור על התינוק אנו קובעים פגישה לפני הברית כדי שאוכל לראות את התינוק שהוא חזק מספיק כדי לערוך לו את הברית או אם יש לתינוק ברית מיוחדת וכן לוודא שאין לתינוק צהבת גבוהה כדי שההורים יוכלו להתכונן ולידע את המוזמנים על יום הברית באופן סופי וללא הפתעות.
וכאן מגיע השלב של ההוראות הראשונות לאמא היקרה
אני עובר עם האם על רשימת המוצרים שיש להביא לברית ואיך לטפל בתינוק ביום הברית.
לגבי משחות וזמן האכלה קודם הברית עד כאן החלק של האם, והחלק החשוב ברכת הגומל לאחר הברית.

ועכשיו אני עובר במעבר חד לאבא היקר
אני יושב עם האב ועובר איתו על נוסח ברכות הברית ועל המנגינה שהוא מחובר אליה ועל כל שלב הברית שלב אחר שלב. אני מראה לו באותו ברכון שילווה אותו בברית היכן כל קטע שהאב אמור להתפלל ולהודות כך שבמעמד הברית האב לא צריך לחפש היכן כל ברכה נמצאת וכך הוא מתאמן עד לימי הברית להגיד את סדר הברכות והבקשות בצורה חלקה ומרגשת והכנות אלו מעלות את ההתרגשות לקרת הטקס האמתי ביום הברית. כאן אני נפרד לשלום מההורים לאחר קבלת פרטים על מיקום האירוע והשעה

כאן הגענו לטקס הברית ליום המרגש ביותר להורים היקרים ולשפחה המורחבת
אני מגיע ומברך לשלום ובמזל טוב את ההורים והמוזמנים ואני ניגש להכין את המיקום של טקס הברית כך שהקהל יהיה שותף וגם בצורה שתהיה לי נוחה כמוהל אני מברר מי אמור להיות הסנדק ואני קורא לו לאימונים ואני מושיב אותו ללא התינוק רק עם כרית הברית ומסביר כיצד הוא צריך לאחוז את התינוק בצורה בטיחותית
מיד לאחר מכן אני ניגש לשטיפת ידיים כירורגית ואחרי שלב זה עד לסיום טקס הברית אין יותר לחיצות ידיים לשלום רק בדיבור ואני מכין את כלי המילה שעברו סטריליזציה מקצועית
האב והסנדק מוזמנים ללבוש את הטלית ואם צריך- בעזרתי
ומתחילים את סדר הברית והברכות של האב והמוהל

לאחר סיום הברית
אני קורא להורים ומסביר להם איך לנקות ולטפל בתינוק עד ליום המחרת שאני בא להוריד את התחבושת לתינוק
למחרת הברית אני בא להוריד את התחבושת ומסביר להורים איך המקום צריך להראות בימים ובשבועות הקרובים לאחר זמן מה אני עובר לביקור נוסף לתת לתינוק מזכרת קטנה מהמוהל כשבדרך כלל זה יהיה ספר תהילים יפה עם הקדשה מיוחדת מהמוהל לתינוק.

/ כללי

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים