איך בוחרים מוהל לברית? המדריך השלם

איך בוחרים מוהל לברית? המדריך השלם

הולדת בן היא שמחה גדולה המלווה מעט בחששות טבעיים לגבי טקס המילה, שיכולים מעט להעיב על השמחה הגדולה. הטקס עצמו גם מלווה בדילמות לגבי בחירת המוהל, שתפקידו משמעותי בטקס המרגש. רק לידע כללי, מידי שנה נערכים בישראל מעל 85 אלף בריתות הנעשים על ידי מוהלים מוסמכים, ולכן תחום זה מפוקח היטב על ידי הוועדה המשותפת למשרד הבריאות ולרבנות הראשית. וועדה זו אחראית בין היתר על הנפקת רישיונות עבור מוהלים, כמו גם דואגת להשתלמויות ופיקוח על תחום זה.

על מנת להקל עליכם את בחירת המוהל, הבאנו כמה דגשים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת טרם בחירת המוהל:

קבלת המלצות – אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, ולכן לאחר שבחנתם את עניין הרישיון, כעת עליכם לקבל המלצות מהורים קודמים. נסו לדלות כל מידע אפשר מההורים כגון "כיצד המוהל ביצע את הטקס?", "האם הוא ליווה אותם גם לאחר מכן?", "האם המוהל גילה סבלנות כלפי ההורים והתינוק", האם הוא הדריך את ההורים לאחר מכן?" ובכלל כל שאלה שרלוונטית עבורכם. דעו כי להורים מנוסים יש הרבה מה לתרום ולחזק את הבחירה במוהל מיומן ורגיש.

סגנון האירוע הרצוי – ישנם סגנונות שונים של טקסי מילה, חלקם יהיו ארוכים יותר וחלקם קצרים וענייניים. כאן עליכם לדעת אם ברצונכם להאריך את הטקס או שברצונכם לבצע אותו ענייני ומהיר. בשלב זה יהיה עליכם להגיע למסקנה ולבחור את המוהל בהתאם.

ביקורת ומעקב לאחר הטקס – רוב המוהלים מבצעים מעקב יום או כמה ימים לאחר הברית על מנת לוודא כי המקום אינו חשוף לזיהום ומחלים כראוי. מנגד, ישנם מוהלים המנחים את ההורים כיצד לפעול, ולכן חשוב לברר זאת מראש עם המוהל. כמובן שהעדיפו לבחור במוהל שיגיע לביתכם לאחר הטקס, או לחלופין תוכלו לגשת אליו לבדיקה עם התינוק.

לסיכום, טקס הברית אומנם מלווה בחששות רבות מצד ההורים, אך חשוב לדעת שמדובר בטקס עתיק ומסורתי שעובר בשלום ובהצלחה מזה שנים רבות.

/ כללי

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים